2012. október 8., hétfő

Kovácsszénája 1.

Élménybeszámoló következik: Hét végén Pistivel és kollégáival, (gyerekek nélkül!) töltöttünk néhány napot Pécs környékén. Élményekkel gazdagodva, feltöltődve, kipihenten  hullafáradtan jöttünk haza tegnap este.

Pénteken du. értünk le Pécsre. Az első program a cabrio buszos városnézés volt. Nagyon élveztük, gyönyörű a város, (bár elég hideg volt, főleg a hegyen). A buszból mindenkinek integettünk, és figyeltük az emberek reakcióit.

2. Csokikóstolás a Zsolnay-negyedben. Az első bonbont egy pohár pezsgőben kaptuk (nem tudom, mennyire látszik a fotón), és utána megkóstoltunk még vagy 10 félét. Nagyon finomak voltak! Pontozni is kellett: az én kedvencem a gyümölcsös-mogyorós mézgrillázs és a narancsos marcipános volt, de a Bailey's-es, a fekete szedres-marcipános és a meggy mánia is nagyon finom volt. A chilis pedig kicsit nagyon csípős!

Csokikóstolás után mentünk még vacsizni. Nem voltam éhes, ezért csak egy kis csirkemellet kértem salátával - de ezt a hegyet kaptam :)

Késő éjjel értünk Kovácsszénájára, a szállásunkra, ami egy gyönyörűen felújított régi parasztházban volt. Sajnos a szobákról nem készítettem képeket, de minden gyönyörű és stílusos volt, régi(es) bútorokkal, fehér falakkal, fa gerendákkal, téglából épített konyhapulttal, és sok-sok aprósággal, szobrokkal, emléktárgyakkal, stb.

Éjjel, mikor megérkeztünk, nem sokat (semmit) láttunk a környékből, (de nem is nagyon nézelődtünk, mert 9 fok volt). Reggel a fürdőablakon kinézve ez volt az első, amit megláttam:

Szombat reggel: kis séta a faluban, a béke szigete: utcán szaladgáló tyúkok, kutyaugatás, madárcsicsergés...

Később reggeli a teraszon, itt már határozottan kezdett jó idő lenni :)

Lószomszédi viszony :)
A cinpitli
A reggelihez kaptunk frissen sült házi mákos-magvas tulipános kenyereket, nyamm de finom volt!

Délelőtt kis kirándulás a szomszéd faluba, Tekeresre: gyaloglás hegynek fel, de megérte, gyönyörű volt a kilátás az Pécsi-tóra.

Tökfesztivál a Tekeresi Lovaspanzióban.
A legnagyobb tök: több, mint 70 kg!

Tökfaragás
 T-ök, mégiscsak telekomos rendezvény, vagy mi a szösz...